En hjärtskärande historia Del 2

Del 2 katthistorien

Nyss hemkommen från veterinären med salvor och mediciner upp över öronen... :) Som tur var fick jag ta betala veterinären på faktura, men tack och lov att jag fått hjälp, så jag kunde hämta ut medicinerna!

Veterinären konstaterade att det är en honkatt och antagligen kastrerad. Så någon har brytt sig om den här katten tidigare i alla fall. Hon hade tyvärr inget chip, utan var öronmärkt. I öronen som nästan inte finns kvar. :( Men jag har med det lilla jag har fått hjälp av SKKs ägarregister och söker en möjlig ägare. Men hon är inte anmäld försvunnen någonstans.

Lo-visa som jag kallar henne (för hon såg ut som en lokattsbebis, nu ser hon mer ut som en lejonhane) blev undersökt av veterinären och hon skötte sig jättebra! Som att hon vet att hon får hjälp! Hjärta och lungor låter bra. Hon är minst ett par tre år gammal. Medan hon var sövd rakades tovorna bort (nästan all päls) och öronen rengjordes, både såren och inuti. Hon hade öronskabb och såren tvättades rena och smordes in. Det syns att det har gjort ont och kliat. Lite tandsten passade veterinären på att ta bort medan hon ändå sov... :) Svansen såg ut att ha läkt fint faktiskt, så den behövdes inte göras någonting åt. och bajset rakades bort det mesta och tvättades bort resten.

Återbesök inbokat om två veckor, om inget tillstöter. Nu ska hon äta, vila och medicineras... Och jag ska leta eventuell ägare...

Tack snälla alla som engagerat er och engagerar er i detta tillsammans med oss!

fgdfhh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0