En hjärtskärande historia Del 1

BuhuHär kommer en sann historia om en katt skriven av Anna-Helga på iFokus:


Hjälp!

I går fick jag ett mail om att min katt som försvann när vi flyttade i Oktober eventuellt fanns på en persons veranda! Jag har annonserat och letat utan resultat. Så jag gav mig iväg för att hämta hem min katt!

Det var inte min katt jag fann utan det var en annan katt i ett bedrövligt skick.

Den påminner lite om min förutom att ögonfärgen är en annan. Den här katten har alldeles lysande gröna ögon och min katt har bruna. Men jag tog med den hem iaf. För han som hittat katten skulle annars släppa ut den igen då han är allergisk. Och det skulle den inte klara av särskilt länge.

Hela katten ären enda stor tova, ända in till skinnet. Den har gammal avföring fast i rumpan och man kan inte ens se vad det är för kön p.g.a all tovig och smutsig päls. Öronen är nästan helt borta, de har frusit sönder och såren är inflammerade av all smuts. Svans har den ingen kvar, inte ens en stump. Vet inte om den frusit av eller om det är något annat djur som varit på katten. Svansen är i alla fall borta.

Jag har varit med katten till veterinär. Inatt ska den bara få vila efter att den ätit och druckit. Den är så gosig att den ramlar omkull när man klappar den. Säkert är det ren utmattning också.

Ett litet bekymmer jag har är att jag inte riktigt hade räknat med ett besök hos veterinären såhär dagarna innan barnbidrag... Det är ju inte gratis att åka till veterinär precis och katten är ju inte försäkrad. Såren på öronen måste åtgärdas, pälsen måste rakas av, den behöver antagligen mediciner mot inflammerade såren mm. Jag vågar inte vänta till fredag...

 

Del 2 kommer nästa vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0