Vi börjar förbereda!

Yes Yes Yes! Vi håller nu på förfullt med att få Tösen helt återställd, det visade sig när vi visiterade henne att hon hade en bula i ryggen, vi vet ej varför men vi hoppas bulan försvinner, många andra kaniner har fått det förut det kan vara en vätske samling som man kan slå hål på vi ska ev. till veterinären för att kolla på Måndag.
Vi funderar på att ha två morötter i Trans.buren tyvär kan ej Tösen dricka i Vattenflaska utan hon vill ha skål! Surt för henne asså.
Idag har vi varit ute på sjön och fiskat, vi fick ihop en liten firre vad den hette glömde jag bort, Gös kanske?
Vi håller altså på att packa och jag ska ta lite kort så ni får se hur det går till nu när vi ska lasta, jag ska ev.göra ett inlägg med hur man gör när man lastar en kanin, jag har sett många som gör vääääääldigt fel, isåfall kommer ni att få bilder imorrn. men jag tänkte skriva med Text nu hur man gör:

Del 2 av 6 Att lasta kaninen:

Många kaninhoppare och utställare jag känner lastar sina kaniner minst sagt anorlunda endel släpper in kaninen baklänges och tar ut den genom att dra den i öronen, så här får ni lära er hur man gör.

Man delar upp uppgifterna i 4 delar:

1.Ta kaninen stadigt i händerna ur buren med magen neråt, du ska ju snart släppa in kaninen i Trans.buren.

2.Släpp in kaninen i Trans.Buren lugnt och försiktigt, med huvudet mot den andra kortsidan.

3.Klappa kaninen lite så den känner sig lugn och trygg, sitt framför buren och ha dörren öppen, vill kaninen gå ut så känner den sig inte trygg.

4.Stäng bur-dörren och Lasta in i bilen. Klart!

Vi ses!

Många Solkramar Virkelina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0